Spørgsmål og Svar

Her kan du finde svar på de spørgsmål, som vores kunder oftest stiller. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på 70108092 eller på kundeservice@dah.dk.

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg tilmelde regningen til PBS?

    Ja, det kan du. Tilmeld dig til PBS, så sparer du et evt. girokortgebyr, da vi ikke opkræver gebyr ved PBS betaling. PBS-nummeret er 02263270,og debitornummeret er 00001.

    Du kan gøre det i din netbank eller på MIT DAH under Mine Betalinger.

  • Er der selvrisiko på et SOS Dansk Autohjælp-abonnement?
    Nej, der er ikke selvrisiko på et abonnement, der er tegnet direkte hos SOS Dansk Autohjælp.
  • Hvor lang er opsigelsen på et SOS Dansk Autohjælp-abonnement?
    Abonnement gælder i mindst seks måneder. Fem måneder efter ikrafttrædelsesdatoen kan du opsige abonnementet skriftligt med en måneds varsel til udløbet af en måned. Opsigelse kan ske på MIT DAH på dah.dk under Min Profil.
  • Hvornår træder mit abonnement i kraft?
    Abonnementet træder i kraft to døgn efter tegningstidspunktet. Abonnementet dækker ikke skader eller behov for assistance, der er opstået inden abonnementet træder i kraft.
  • Skal SOS Dansk Autohjælp vide, hvis jeg skifter adresse?
    Ja, det er vigtigt, at vi altid har de rigtige oplysninger på dig. Så er det meget nemmere for os at hjælpe dig, når du har brug for det. Hvis du har skiftet adresse, kan du logge ind på MIT DAH under Min Profil og ændre det eller kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller email kundeservice@dah.dk, så sørger vi for, at det bliver rettet med det samme.
  • Kan jeg få et nyt medlemskort?
    Ja, hvis du har mistet dit medlemskort eller har brug for et ekstra, kan du bestille et nyt. Det kan du gøre ved at udfylde formularen her på hjemmesiden eller kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller på kundeservice@dah.dk. Alternativt kan du hente SOS Dansk Autohjælp's Vejhjælpapp, så har du altid oplysningerne lige ved hånden hvis uheldet er ude.
  • Hvordan bestiller jeg assistance?
    Hvis du har brug for vores hjælp, skal du ringe til vagtcentralen på 70 10 80 90. Det letter vores arbejde og sparer tid for dig, hvis du har enten dit kundenummer eller reg.nr. på køretøjet ved hånden. Alternativt kan du benytte SOS Dansk Autohjælp's Vejhjælpsapp. Her kan du med få klik bestilles assistance, og via telefonens GPS fortælle os præcis hvor nedbruddet er.
  • SMS Service for hørehæmmede
    Som en service for vore hørehæmmede kunder er det muligt at rekvirere assistance og efterfølgende modtage bekræftelse på assistance via SMS. Du skal have abonnement hos SOS Dansk Autohjælp, og vi skal kende dit mobilnummer på forhånd. Har du behov for assistance, sender du os en SMS-besked på +45 20 79 25 69. Beskeden skal indeholde køretøjets registreringsnummer samt information om, hvor du befinder dig/skal have assistance og en ganske kort beskrivelse af problemet. Få minutter efter du har afsendt beskeden, vil du modtage svar om, at beskeden er modtaget, og hvornår vi forventer at være på stedet.
  • Har jeg samme dækning, når abonnement er tegnet via mit forsikringsselskab?
    Nej, ikke nødvendigvis. Ved spørgsmål til din forsikringsdækning kan du enten kontakte dit forsikringsselskab eller vores Salg og Kundeservice på 70 10 80 92 eller på kundeservice@dah.dk.
  • Jeg har et spørgsmål til min faktura vedr. mit abonnement?
    Du kan logge ind på MIT DAH og se oplysninger om dine abonnementer og dine betalinger. Du er også velkommen til at kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller via email til kundeservice@dah.dk.
  • Skal SOS Dansk Autohjælp vide, når jeg får nyt køretøj?
    Ja, det er meget vigtigt, at du giver os besked, hvis du får ny bil, så vi får ændret registreringsnummeret. Det er den eneste måde, vi kan sikre os, at det er den rigtige bil der er dækket af dit abonnement, hvis uheldet skulle være ude. Du kan ændre registreringsnummeret ved at logge ind på MIT DAH og ændre det under Mine Køretøjer eller kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller på email kundeservice@dah.dk.
  • Hvordan kan jeg betale mine regninger?
    Ved bestilling på dah.dk tilmeldes du automatisk betaling med dit betalingskort. Betaling sker ved automatisk overførsel fra betalingskortet den sidste bankdag forud den måned, hvor abonnementet skal dække for. Efter hver betaling vil du modtage en meddelelse på din mail. Du kan til enhver tid ændre betalingsoplysninger eller tilmelde PBS via MITDAH.
  • Kan jeg betale via automatisk kortbetaling?
    Ja, det kan du. Tilmeld dig til automatisk kortbetaling, så sparer du et evt. girokortgebyr. Du kan tilmelde dit betalingskort på MIT DAH under Mine Betalinger.
  • Hvor kan jeg se abonnementsbetingelser?
    Du kan altid finde betingelserne under det givne abonnement, du kigger på. Er du kunde i forvejen kan du logge ind på MIT DAH og se de specifikke betingelser på de abonnementer, du har hos os.

Brug for hjælp?

Brug for hjælp? Lad os ringe dig op

Eller ring til os på 7010 8092

(man-tors: kl 8.00-15.00 og fre: kl 08.00-14.00)