STARTER

Dækning i Danmark

Starter er vejhjælp til dig, som ønsker tryghed, og sikkerhed for at vi hurtigt henter dig og din bil, hvis der opstår problemer. Vi kommer ud til dig på vejen, hvis din bil går i stå, eller i carporten, når bilen ikke kan starte en frostkold morgen. Det er hele vejhjælpspakken, hver gang du har brug for hjælp til at få din bil I gang igen, eller kørt på værksted. Den eneste grund til at det er så billigt, er fordi du bliver kørt til det nærmeste værksted, hvis du bryder ned, og du bliver sat af ved offentlig transport i stedet for at blive kørt helt hjem. Starter er derfor for dig, som ikke bekymrer dig om den mest komfortable løsning, men blot vil have problemet løst til den bedste pris.

  • TryghedsTjek

    Som vejhjælpskunde hos SOS Dansk Autohjælp inkluderer dit abonnement et landsdækkende TryghedsTjek i forbindelse med vejhjælpsassistance.

    Tryghedstjekket er gratis, tager kun få minutter og består af en visuel seks-punkts gennemgang af din bils sikkerhedsstand af vores kompetente reddere.

    Indhold:
    - Lygter
    - Viskerblande (for)
    - Oliestand
    - Bremsevæskestand
    - Kølervæskestand
    - Dækmønster

    Med det forebyggende TryghedsTjek får du en faglig vurdering af din bils sikkerhedsstand, kyndig vejledning og varsel om udbedring af eventuelle problemer.

    På den måde er det muligt at udbedre autoproblemer før de opstår og undgå potentielle skader på bilen og dens passagerer.

  • Batteriservice

    Som vejhjælpskunde hos SOS Dansk Autohjælp er du sikret vores landsdækkende batteriservice i forbindelse med vejhjælpsassistancer.

    Vores reddere har kompetencer, udstyr og reservedele med på vejen, så du kan få skiftet dit bilbatteri, hvis bilen ikke vil starte og batteriet viser sig at være udtjent. Du får således et tilsvarende kvalitetsbatteri til en konkurrencedygtig pris, sikker betaling på vejen, samt gratis montering på stedet. Derudover ydes der tre år garanti på batteriet – så kan du køre nemt og sikkert videre uden bekymringer.

    Batteriskiftet tilbydes i forbindelse med vejhjæpsassistancer.

  • Vejhjælpsapp

    Er du abonnementskunde hos SOS Dansk Autohjælp kan du gratis bruge vores vejhjælpsapp. Med appen kan du tilkalde vejhjælp i både Danmark og det øvrige Europa. Med få klik sender du de nødvendige oplysninger om din situation og din telefons GPS-position, så vores redder kan finde dig hurtigt, og give dig den hjælp, du har brug for.

    Når du bestiller vejhjælp med appen, modtager du et opkald fra vores vagtcentral for at aftale assistancen, og derefter får du løbende opdateringer om din sag direkte på telefonen indtil hjælpen er fremme hos dig. Dermed kan du altid være tryg ved at hjælpen er på vej og du ved hvornår den kan forventes at ankomme.
     
    Din telefons GPS-position viser os præcist hvor du befinder dig, når du kontakter os, og dermed skal du ikke længere bekymre dig om, hvorvidt redderbilen kan finde dig.


    Læs mere om vores app og hvordan du henter den.

  • Selvbetjening via MIT DAH

    Som kunde hos SOS Dansk Autohjælp får du adgang til selvbetjeningen, MIT DAH. Her kan du blandt andet:

     - Ændre profiloplysninger
     - Se regninger og opdatere betalingskort til automatisk betaling
     - Ændre tilknyttede køretøjer
     - Få overblik over abonnementer og betingelser
     - Genopfylde SOS Førstehjælpskasser (kræver abonnement) 

    Klik her for at læse mere om MIT DAH

  • Hurtig fremmetid

    SOS Dansk Autohjælp er hurtigt fremme ved dig - overalt i Danmark. Vi er fremme ved syv ud af ti indenfor 45 minutter og ved ni ud af ti indenfor 60 minutter. Din garanti er, at vi er fremme så hurtigt som muligt og arbejder ihærdigt for at blive endnu bedre.

  • Starthjælp

    Kan dit køretøj ikke starte, yder vi starthjælp på stedet. Er det ikke muligt, transporteres dit køretøj til enten nærmeste eller valgfrit værksted iht. dit valgte abonnement

  • Døroplukning

    Er bilnøglen låst inde i bilen dækkes døroplukning, hvis SOS Dansk Autohjælp forsvarligt kan foretage oplukning af bildøren. Hvis ikke, transporteres den til nærmeste værksted eller valgfrit værksted/adresse inden for max. 20 km. af hvor bilen holder. Låsesmed kan tilkaldes til hvor bilen står, men det er for din egen regning.

  • Brændstofudbringning

    Er dit køretøj kørt tør, bringer vi benzin eller diesel ud til dig.

  • Bugsering efter tyveri

    Abonnementet dækker bugsering efter tyveri til enten nærmeste eller valgfrit værksted iht. dit valgte abonnement.

  • Akut opstået sygdom

    Hvis du som fører af det dækkede køretøj bliver ramt af sygdom eller kommer til skade under kørslen, og du således ikke kan fortsætte, sørger SOS Dansk Autohjælp for hjemkørsel af køretøjet, dig og eventuelle passagerer til nærmeste behandlingssted.

  • Hjulskifte og punktering

    Er du punkteret, kommer vi og skifter dit hjul. Ved manglende reservehjul forbeholder SOS Dansk Autohjælp sig ret til at udføre en nødtætning, eksempelvis ved at anvende bilens eget dæklappekit. En eventuel nødvendig bugsering er dækket til nærmeste værksted eller dækcenter inden for max. 20 km. af hvor bilen holder.

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de spørgsmål, som vores kunder oftest stiller.

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på
70108092 eller på kundeservice@dah.dk.

  • Kan jeg tilmelde regningen til PBS?
    Ja, det kan du. Tilmeld dig til PBS, så sparer du et evt. girokortgebyr, da vi ikke opkræver gebyr ved PBS betaling. PBS-nummeret er 02263270,og debitornummeret er 00001. Du kan gøre det i din netbank eller på MIT DAH under Mine Betalinger.
  • Er der selvrisiko på et SOS Dansk Autohjælp-abonnement?
    Nej, der er ikke selvrisiko på et abonnement, der er tegnet direkte hos SOS Dansk Autohjælp.
  • Hvor lang er opsigelsen på et SOS Dansk Autohjælp-abonnement?
    Abonnement gælder i mindst seks måneder. Fem måneder efter ikrafttrædelsesdatoen kan du opsige abonnementet skriftligt med en måneds varsel til udløbet af en måned. Opsigelse kan ske på MIT DAH på dah.dk under Min Profil.
  • Hvornår træder mit abonnement i kraft?
    Abonnementet træder i kraft to døgn efter tegningstidspunktet. Abonnementet dækker ikke skader eller behov for assistance, der er opstået inden abonnementet træder i kraft.
  • Skal SOS Dansk Autohjælp vide, hvis jeg skifter adresse?
    Ja, det er vigtigt, at vi altid har de rigtige oplysninger på dig. Så er det meget nemmere for os at hjælpe dig, når du har brug for det. Hvis du har skiftet adresse, kan du logge ind på MIT DAH under Min Profil og ændre det eller kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller email kundeservice@dah.dk, så sørger vi for, at det bliver rettet med det samme.
  • Kan jeg få et nyt medlemskort?
    Ja, hvis du har mistet dit medlemskort eller har brug for et ekstra, kan du bestille et nyt. Det kan du gøre ved at udfylde formularen her på hjemmesiden eller kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller på kundeservice@dah.dk.

    Alternativt kan du hente SOS Dansk Autohjælp's Vejhjælpapp, så har du altid oplysningerne lige ved hånden hvis uheldet er ude.
  • Hvordan bestiller jeg assistance?
    Hvis du har brug for vores hjælp, skal du ringe til vagtcentralen på 70 10 80 90. Det letter vores arbejde og sparer tid for dig, hvis du har enten dit kundenummer eller reg.nr. på køretøjet ved hånden.

    Alternativt kan du benytte SOS Dansk Autohjælp's Vejhjælpsapp. Her kan du med få klik bestilles assistance, og via telefonens GPS fortælle os præcis hvor nedbruddet er.
  • SMS Service for hørehæmmede
    Som en service for vore hørehæmmede kunder er det muligt at rekvirere assistance og efterfølgende modtage bekræftelse på assistance via SMS. Du skal have abonnement hos SOS Dansk Autohjælp, og vi skal kende dit mobilnummer på forhånd.

    Har du behov for assistance, sender du os en SMS-besked på +45 20 79 25 69. Beskeden skal indeholde køretøjets registreringsnummer samt information om, hvor du befinder dig/skal have assistance og en ganske kort beskrivelse af problemet. Få minutter efter du har afsendt beskeden, vil du modtage svar om, at beskeden er modtaget, og hvornår vi forventer at være på stedet.
  • Har jeg samme dækning, når abonnement er tegnet via mit forsikringsselskab?
    Nej, ikke nødvendigvis. Ved spørgsmål til din forsikringsdækning kan du enten kontakte dit forsikringsselskab eller vores Salg og Kundeservice på 70 10 80 92 eller på kundeservice@dah.dk.
  • Jeg har et spørgsmål til min faktura vedr. mit abonnement?
    Du kan logge ind på MIT DAH og se oplysninger om dine abonnementer og dine betalinger. Du er også velkommen til at kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller via email til kundeservice@dah.dk.
  • Skal SOS Dansk Autohjælp vide, når jeg får nyt køretøj?
    Ja, det er meget vigtigt, at du giver os besked, hvis du får ny bil, så vi får ændret registreringsnummeret. Det er den eneste måde, vi kan sikre os, at det er den rigtige bil der er dækket af dit abonnement, hvis uheldet skulle være ude. Du kan ændre registreringsnummeret ved at logge ind på MIT DAH og ændre det under Mine Køretøjer eller kontakte Salg og Kundeservice på telefon 70 10 80 92 eller på email kundeservice@dah.dk.
  • Hvordan kan jeg betale mine regninger?
    Ved bestilling på dah.dk tilmeldes du automatisk betaling med dit betalingskort. Betaling sker ved automatisk overførsel fra betalingskortet den sidste bankdag forud den måned, hvor abonnementet skal dække for. Efter hver betaling vil du modtage en meddelelse på din mail. Du kan til enhver tid ændre betalingsoplysninger eller tilmelde PBS via MITDAH.
  • Kan jeg betale via automatisk kortbetaling?
    Ja, det kan du. Tilmeld dig til automatisk kortbetaling, så sparer du et evt. girokortgebyr. Du kan tilmelde dit betalingskort på MIT DAH under Mine Betalinger.
  • Hvor kan jeg se abonnementsbetingelser?
    Du kan altid finde betingelserne under det givne abonnement, du kigger på. Er du kunde i forvejen kan du logge ind på MIT DAH og se de specifikke betingelser på de abonnementer, du har hos os.

Brug for hjælp?

Brug for hjælp? Lad os ringe dig op

Eller ring til os på 7010 8092

(man-tors: kl 8.00-15.00 og fre: kl 08.00-14.00)